Menu
Maak kennis met servicetechnieker Dirk

Maak kennis met servicetechnieker Dirk

Bij CBgroep zijn we ervan overtuigd dat mensen het verschil maken. We zijn dan ook trots op onze medewerkers die elke dag met passie voor duurzame milieutechnische oplossingen aan onze doelstellingen meewerken. Net daarom stellen we elk van hen graag aan je voor door hen uit te nodigen voor een gezellig gesprek. Deze keer hadden we een toffe babbel met servicetechnieker Dirk.

 

Welkom Dirk, stel je jezelf even voor?

Uiteraard! Ik ben Dirk De Ruytter, gehuwd met Mireille en vader van Jonas. We wonen in Staden en ik ben met m’n 56 jaar de oudste van de CB-bende.

 

De oudste, maar ook bij diegene met de meeste dienstjaren?

Eind april 2020 zal ik 10 jaar in dienst zijn bij CBgroep. Daarmee behoor ik inderdaad tot een groepje medewerkers die er van bij het begin bij waren.

 

Vertel eens Dirk, wat doe je precies bij CBgroep?

Ik ben werkzaam als servicetechnieker. Dat betekent dat ik in het algemeen insta voor interventies op onze installaties en het nodige periodieke onderhoud uitvoer. Concreet bekommer ik me dus over de meeste depannages. Dit kan gaan van het vervangen van spoelpompen en/of PH-sondes tot het zoeken naar oorzaken van eventuele storingen op basis van een alarmmelding of waarschuwing die we ontvangen. Iets waar we bij CBgroep proactief op inspelen door elke week de gegevens van elke luchtwasser te analyseren.

Daarnaast verzorg ik ook de opstart van onze spuivreters, een eigen in-huis ontwikkeld systeem waarmee het spuiwater gereduceerd wordt. Ik zorg voor een bevoorrading van het nodige nitrietpoeder en volg de verdere goede werking ervan op.

Als aanvulling op deze taken voer ik ook nog aanpassingen uit op oudere, bestaande luchtwassers zodat al onze installaties op de best mogelijke manier functioneren.

 

Een zeer gevarieerd takenpakket waarbij je in nauw contact met de klanten staat?

Zeker en vast! Door de interventies heb ik quasi elke dag contact met de klanten. Praktisch elke CBgroep klant heeft mij al minstens 1 keer gezien. Sommige kennen mij door de jarenlange samenwerking al vrij goed. Aangezien ons klantenbestand sterk blijft groeien, zijn we op zoek naar een extra collega die mij in mijn taken kan bijstaan en dezelfde job als mij wil uitoefenen. Ik doe mijn job enorm graag en kijk er al naar uit om mijn kennis en ervaring met een collega te delen.

 

Dat is leuk om te horen, maar wat vind je nu het leukste aan de job?

Dan ga ik voor de zelfstandigheid, vrijheid en steeds krijgen van feedback. Ik bepaal namelijk zelf mijn planning. Het spreekt voor zich dat ik natuurlijk rekening hou met prioriteiten en (periodieke) klantenafspraken, maar over het algemeen kan ik wel zelf mijn tijdsindeling maken. Ik heb dus een groot stuk vrijheid in het uitvoeren van mijn job.

Daarnaast hou ik wel van zelfstandig werken. Het merendeel van de dag ben ik alleen de baan op en dien ik dus zelf ‘mijn plan te trekken’. Uiteraard kan ik wel altijd een hulplijn inroepen en beroep doen op m’n collega’s.

Als servicetechnieker krijg je ook zeer snel feedback op je werk: als een alarm weggewerkt is, een lek gedicht is of een aanpassing zorgt voor betere resultaat, dan weet je dat je goed bezig bent.

 

Je spreekt met passie over je huidige job, maar wat deed je voordien?

Voor ik als servicetechnieker werkte, was ik tewerkgesteld bij een weverij van werkkledij waar ze werkten met de laatste nieuwe weefmachines geproduceerd door Picanol. Je moet weten dat ik namelijk weefkunde gestudeerd heb aan het CTL in Gent.

 

Een compleet andere sector. En hoe zit het met de sfeer binnen CBgroep?

Die zit gewoon zeer goed, getuige van het feit dat ik hier al bijna 10 jaar werk. Iedereen staat hier klaar voor iedereen. Je kan zowel raad vragen, als raad geven. Het doet deugt te weten wat je aan elkaar hebt. Mijn collega’s kunnen me dan ook altijd aanspreken voor om het even wat. Als ik kan helpen dan zal ik dat zeker proberen doen.